חדר הטעימה


כאמור, ייצור היוגורט ההמוני נעשה בשיטות דומות למחלבות הקטנות. אבל מה שבכל זאת עושה הבדלים בטעם, במרקם ובדרגת החמיצות היא המחמצת. 

המחמצת היא לב היוגורט והיכולת לשמר ולשמור מחמצת בצורה אחידה היא אחת המטרות של בניין המחקר הגדול שבו אנחנו נמצאים. וזו מומחיות גדולה כי מדובר במוצר חי ומתפתח, שמציב אתגר גדול בהפקת מוצר אחיד לאורך זמן. זה אולי ההבדל הגדול והמשמעותי בין מפעל מדוייק לבין מחלבה כפרית שפועלת בשיטת מה שיוצא אני מרוצה.

איך בודקים שהעסק אחיד או בוחנים מחמצות חדשות? לשם כך דנונה מעסיקה יחידת עילית של טועמים מומחים שזו עבודתם. 

הגענו בדיוק כשהקבוצה התאספה והזדמן לנו לצפות ביום עבודה שלהם. הם נכנסו אל חדר הטעימות שאתם רואים בתמונה למעלה, ואז בלחיצת כפתור עלו מחיצות לבנות שהפרידו בניהם. כל אחד ישב בכוך משלו ולא היה מושפע מכל גירוי חיצוני. 


לא יכולתי לצלם בזמן הטעימה עצמה, אבל הבמאי סיפר לי כמה עובדות מרתקות. 
קירות החדר לבנים, בלי אף תמונה שעלולה ליצור הסחה. 
היוגורטים שהם טועמים מוגש בכלים נייטראלים ואטומים כדי שצבע היוגורט לא ישפיע על תחושת הטעם. (כך למשל טועמים גם שמן זית)
ובנוסף החדר מואר באור אדום ולבן שמייצר תאורה אחידה וחמה. 

תוכלו לראות את התהליך בפרק הרביעי. זה היה מרתק. 


כשהסתיימה הטעימה, הורדו המחיצות והצוות עבר לדיון פתוח כדי לנתח את הדקויות של המוצרים שהם טעמו. הם לוקחים את העבודה הזו ממש ברצינות.
מדובר באנשים עם לשון רגישה במיוחד ויכולת זיהוי טעמים ומרקמים, ממש כמו טועמי יין, ותהליך ההכשרה אורך מספר חודשים.

פרי העבודה שלהם היא המחמצת המדוייקת שמגדירה את איכות וסוג היוגורט. מרכז הפיתוח הוא גלרייה של מחמצות שנבנו בתהליך דומה, כי לכל עם ומדינה בעולם יש העדפות אחרות, וכאן מרכיבים אותן כמו פאזל. ליוגורט של דנונה בארץ למשל בחרו מחמצות שמתאימות לטעם הישראלי.





אין תגובות

© Yogurt_trip
Maira Gall